







-
Indigo 26 november
Wat een mooi verpakt stukkie gratis reclame voor de genoemde bedrijven. Echter lost het – zoals Dries als noemde – structureel niets op. Ander initiatief idee:
“Geef eens iets van jezelf GRATIS WEG aan iemand die het nodig heeft.”
We hebben in deze welvarende westerse wereld bijna allemaal wel iets in huis wat we niet meer nodig hebben / gebruiken. Pak het in, doe er een strik omheen en doneer het persoonlijk gratis aan iemand die het nodig heeft.
Jij blij, die ander blij en geen bank die ervan mee profiteert.
-
Dries Bliek 25 november
Dit is een symphatiek gebaar,maar de middenstand in mijn woonplaats is de laatste paar jaar aardig uitgedund.Als ik iets nodig had voor mijn computer ,ging ik steevast naar een speciaalzaak,het zelfde voor geluids apparatuur,muziek instrumenten.Nu moet ik daarvoor naar een andere stad en zelfs dan is het maar afwachten of de betrokken winkel er nog zit. Alle kleine ambachtelijke ondernemingen worden langzaam maar zeker de nek om gedraaid, dan wel financieel of de plaatselijke gemeente doet dit met de gebruikelijke verorderingen of ander rot smoesje. Dit is al jaren aan de gang en wat mij betreft is bovenstaande oproep als een put dempen zonder materiaal om in de put gooien. Om dit probleem aan te pakken is echt wel iets meer nodig dan een goedbedoelde solidariteits actie als deze. Overegens mijd ik alle grootwinkel bedrijven al jaren zo veel mogelijk en betaal alles cash.
Vriendelijke groet
Dries -
Mikkie 25 november
Ik geef mijn -sinds kort op kamers wonende zoon- een tas met boodschappen van de Ekoplaza. Hij is bijna volledig bio opgegroeid maar kan het zelf niet betalen.
@Dries De trend die je beschrijft is helaas heel herkenbaar. Steeds meer kleine speciaalzaken verdwijnen omdat ze concurrentie met grote ketens niet aankunnen. Dat ook gemeentes hier dubieuze rol spelen wist ik niet, maar maakt het nog schrijnender. Mijn oproep is bedoeld om wat er nog wel is zoveel mogelijk te steunen. Is druppel op gloeiende plaat, klopt. Goed idee om multinationals te mijden en zoveel mogelijk cash te betalen. @Indigo Gratis reclame is toch niet verkeerd in dit geval? Ik heb goede ervaringen met genoemde bedrijven en ondernemers en ze mogen wel een keertje in spotlight staan toch? Jouw voorstel om dingen die je niet meer nodig hebt gratis weg te geven spreekt me aan. Inderdaad: Pak het in, doe er een strik omheen en doneer het persoonlijk gratis aan iemand die het nodig heeft. Jij blij, die ander blij en geen bank die ervan mee profiteert :-) @Mikkie je zoon mag blij zijn met zo’n moeder :-)