-
Dhr. Spiegel 12 november
Veel van de reacties die ik op deze post lees zijn, zoals ik het zie, gegeven vanuit een wereldbeeld en een paradigma van academische conditionering. Waarom zoeken we naar een absolute waarheid en willen we dat een ander die voor ons vindt? Waarom reageren we op een persoon terwijl deze persoon niet over zichzelf praat maar over waarnemingen en redeneringen. De informatie die de heer Tellinger benoemt in zijn presentaties en boeken zijn voor mij net zo, of vaak zelfs meer, aannemelijk dan de kerkelijk/overheidsgestuurde informatiestroom die het algemeen geldende westerse wereldbeeld vormt. Ik doe mijn eigen onderzoek, zoals de heer Tellinger dat gedaan heeft, ik trek mijn eigen conclusies en neem dan ook met groot genoegen mijn eigen verantwoordelijkheid. Iets waar vele anderen ook veel baat bij zouden hebben, denk ik.
-
Tom Rijsland 12 november
Inderdaad, een blik op de website van de heer Tellinger maakt duidelijk dat hij over van alles speculeert. Helaas ontbreken op zijn site overtuigende publicaties. Met wetenschap heeft het niets te maken, maar hij noemt zichzelf wel ‘scientist’. Lijkt me niet iemand om als autoriteit of expert op te voeren. Hij is van de blabla, de gebakken lucht.
-
Harriet Algra 10 november
Sinds half september woon ik zelf in Waterval Boven Zuid Afrika, de plaats die Michael T. beweerd omgetoverd te hebben in Ubuntuvillage. Niemand hier wil ook maar iets met hem te maken hebben. Hij komt zijn afspraken niet na, hangt de dictator uit. Geld is zijn grootste angst en lijkt de belangrijkste reden te zijn dat hij een maatschappij zonder geld wil stichten om zijn schulden niet af te hoeven lossen.
In de korte tijd dat we nu hier zitten hebben we meer contacten gelegd dan Michael T. in de 8 jaar dat hij hier woont en gelukkig ontdekken we hierdoor het echte principe van Ubuntu, de manier die niet ontwikkeld is door Michael maar de leefwijze van de Afrikanen die al eeuwen bestaat. -
Samutwa 8 november
Juist.
Een wit hoofdstuk uit het Ubuntu boek. Ruikt steeds meer naar foute boel. In een ander filmpje kreeg meneer Tellinger de vraag: “En waar haalt u het geld vandaan om dit allemaal te bekostigen?” Waarop zijn antwoord: “Geld
schaffen we gewoon af. Hoe we verder gaan, komen we later op terug.” Later werd nog later werd nog veel later werd ongeveer nu. Mooie praatjes, maar geen uitleg.Vraag: hoe kan men dit contributionisme op de rails helpen? Antwoord: door geld te storten.
( o _ O ) Nogmaals: rrright.
Onderzoek Tellinger’s rechterhand in de Ubuntu partij, Stephen Goodson. Onderzoek Tellinger’s manier om sprookjes over buitenaardsen en reuzen als feiten te verkopen (voetafdrukken in graniet – rrright); alsof iedereen Erich von Daniken even of voorgoed is vergeten; alsof niemand onderhand heeft begrepen dat Zacharia Sitchin van metaforen een mythe heeft geschapen.
“Michael Tellinger has made groundbreaking discoveries about ancient vanished civilizations at the southern tip of Africa. He is an author, an explorer and a scientist.” – http://www.michaeltellinger.com/
Author, explorer, sure, why not? Politician, yes. Fraud, maybe. Scientist? No, not a scientist. Groundbreaking discoveries? Welke? Door wie nagetrokken? En waar zijn de publicaties na te lezen? Tussen de commentaren op Youtube wellicht?
“Let me remind you that we know less about our human history than is allowed by the laws of physics. So if you fall into the category of individuals who immediately dismiss this as a hoax or natural erosion, I ask you to check your ego and arrogance and open your mind to infinite possibility in a multiverse of infinite possibility.” – Tellinger himself, mbt de zg voetafdruk van een reus. Nee, meneer Tellinger, het klinkt zeer interessant maar zonder verder bewijs blijft het op zijn zachtst gezegd bij een speculatie. Om meteen met woorden als ego en arrogantie uit de hoek te komen, wanneer een ander de voorkeur geeft aan een skeptische kijk op de zaak, is bij voorhand een zwaktebod en komt bovendien nogal dreigend over, alsof een ander met een andere mening die beter voor zich kan houden.
Als een (kuch) wetenschapper dergelijke taal bezigt, bedank ik bij deze alvast voor het verder aanhoren van toekomstige partijprogramma’s en beleidsbabbels. Mijn arrogante ego mocht nog eens met een kluit het riet in worden gestuurd, wanneer ik meneer de partijleider een kritische vraag zou stellen.
“God bless you and may the light of the creator shine on all of humanity in our efforts to unite.” – Tellinger, http://www.ubuntuparty.org.za/p/about.html
What god? What creator? What science?
No thanks.
Next.Samutwa
-
eco-ernie 7 november
Hoe wil je dit voor elkaar krijgen, als je weet dat de mens een geboren leugenaar is en vooral : lui.
Er vanuit gaan dat iedereen iets bijdraagt voor het grotere geheel is een prachtige doelstelling, maar hoe ‘dwing’ je dat af? Er zullen altijd mensen zijn die het systeem willen exploiteren in hun eigen voordeel, dat zit in het bewustzijn van de mensch en roei je echt niet zomaar even uit… -
Hans Stil 7 november
Een mooi en hartverwarmend pleidooi. Nu de praktische kant. Hoe krijg je dit alles in beweging, anders dan een zaadje bewustzijn planten. Gaat ‘de beweging’ het zo redden, dat vraag ik me af. Moet je geen dingen gaan doen die tastbare resultaten zullen geven, hoe klein ook, ter aanmoediging zodat steeds meer mensen zullen zien dat Ubuntu werkt. De site is nog niet zo ver zag ik net, maar wie weet. In elk geval succes gegund (ik weet even niet wat ik verder tastbaar kan doen).
-
Mia 10 november
De website Ubuntuplanet is pas net in de lucht. De bedoeling is om tastbare resultaten neer te zetten. Want zo begint het: lokaal, kleinschalig, een probleem oplossen in je eigen omgeving. Zodat mensen zien dat het werkt inderdaad. Hier zie je een voorbeeld: een Ubuntu bibliotheek.
-
-
Anoniem 3 november
Een (groot) aantal mensen dat het ‘alternatieve’ (het zelf-opzoek-nieuws) leest heeft wel de intentie om het een en ander op het toneel te krijgen. Vraag is: hoe bereiken we een groep mensen die zich toelegt op het reguliere nieuws? Gaan we ‘stiekum’ stickers plakken bij bv. stoplichten, glascontainers, statiegeldinleverpunten? Is een omroep als de VPRO bereid dit nieuws te brengen? Of een partij als de SP of Partij voor de dieren? Of met een luchtballon een reclame te maken voor een bepaalde site?
De mogelijkheid om op een artikel te reageren als dit is positief. Ook mooi is om op een artikel te kunnen reageren zonder inleveren van e-mailadres m.b.v. het systeem: bewijs dat je geen compter bent (voor de wat voorzichtiger mensen onder ons). Belangrijk is dat we als sociaal bewustzijn uit onze verstarring komen. Al reageer je ‘maar’ op een artikel met een paar zinnen, die energie komt ten goede.-
Mia 8 november
@anoniem Zo’n overgang naar een nieuwe samenleving zal niet van de ene op de andere dag plaatsvinden. Michael Tellinger schrijft in zijn boek Ubuntu Contributionism (2013) : “we cannot go from zero to hero in one step” (p. 161). Een basisinkomen is een goed idee, maar daarvoor zijn we afhankelijk van het oude systeem, dus of dat gaat lukken is onzeker. Tussenstappen die we meer in eigen hand hebben, zijn de monetaire hervorming (complementair geld) en P2P-initiatieven.
Hoe we mensen gaan bereiken is een goede vraag. Een heleboel mensen werken er hard aan via Twitter, Facebook en allerlei websites. Daar moeten we gewoon mee doorgaan. Zo gaan we een steeds groter publiek bereiken, dat kan niet anders. Af en toe krijgen we hulp van bekende Nederlanders zoals onlangs in DWDD en dan kan het hard gaan.
-
-
Anoniem 3 november
Heel mooi beeld. Kunnen we daar ‘ineens’ op overgaan? Kan het ook dat we eerst een basisinkomen krijgen, zodat we ons los kunnen maken van uitkeringen en betaald werk en zo makkelijker gemeenschappen kunnen vormen of initiatieven neerzetten? Je moet ergens beginnen, de weg van geleidelijkheid kan ook goed werken, dus eerst loskoppeling van ketens (uitkering en werk).
‘De mens is van nature lui.’ Dat is één van de tegenwerpingen die Michael Tellinger vaak krijgt. In deze video spreekt hij erover. In zijn boek Ubuntu Contributionism weerlegt hij dit argument (p. 325). Het is onmogelijk om waardeoordelen over de menselijke natuur te vellen, zolang we nog in het oude systeem zitten. Dit systeem vervormt onze waarneming en onze zelf-perceptie. Michael Tellinger schrijft: “laat me een voorbeeld zien van iemand die zich niet inzet voor iets wat hij of zij erg belangrijk vindt en graag doet”. In het Ubuntu Contributionisme kunnen mensen doen wat bij hun talenten past, iets wat ze echt leuk vinden. Het is onwaarschijnlijk dat mensen dan niet in beweging komen.